I will burn you to love you

Sunday 4 June 2017

Aquilaria Hirta Spp @ Candan @ Agarwood from Pahang, Malaysia

Assalamualaikum WBT
Semoga semuanya sihat walafiat dalam Rahmat Allah. Amin.

Agarwood, Oud, Oudh, Gaharu, Pure Agarwood Oil, Pure Oud Oil, Pure Oudh Oil, Cheap Agarwood, High quality Agarwood, High Grade Agarwood, Agarwood Price, Ensar Oud, Agar Aura, Imperial Oudh, Taha, Old Agarwood, Decoration Agarwood, Agarwood investment, APC, cleaning Agarwood, distilling Agarwood oil, Agarwood Perfume,
Its about 100 gram and enough for self use




Baru-baru ini, seorang hunter saya membawakan sedikit kayu candan untuk dijual. Kayunya sangat cantik, cuma faktor ketebalan sahaja yang tidak dapat membuatkannya menjadi kualiti yang terbaik. Ini adalah kerana, semua kayu ini sangat mudah dan cepat tenggelam di dalam air.

Aromanya pula sangatlah wangi kerana resinnya matang dan boleh dikatakan cukup tua untuk dibakar sebagai aromaterapi.

Tiada apa yang dapat saya perkatakan kepada pemburu itu, melainkan ucapan terima kasih sebagai menghargai jasanya untuk menjual kepada saya, dan bukan kepada pembeli yang lain.

Bagi saya, kayu ini sangatlah sukar untuk diperolehi, terutama dari kawasan berdekatan. Pada kebiasaannya, hanya kayu candan daripada kualiti pertengahan dan rendah sahaja yang saya perolehi. Itupun, selama sekali dalam masa 5 atau 6 bulan, atau lebih lama lagi.

Buat masa ini, saya lebih selesa untuk menyimpannya terlebih dahulu sebagai koleksi. Dan mungkin akan digunakan pada Hari Raya Aidil Fitri ini.


Agarwood, Oud, Oudh, Gaharu, Pure Agarwood Oil, Pure Oud Oil, Pure Oudh Oil, Cheap Agarwood, High quality Agarwood, High Grade Agarwood, Agarwood Price, Ensar Oud, Agar Aura, Imperial Oudh, Taha, Old Agarwood, Decoration Agarwood, Agarwood investment, APC, cleaning Agarwood, distilling Agarwood oil, Agarwood Perfume,
Me with 1 of my hunter hunting for wild Agarwood tree somewhere here in my area


Terima kasih